Укр. Рос.
 

МОЗ запропонував обмежити рекламу ліків

censor_news_big320

Міністерство охорони здоров’я розробило законопроект, який повинен встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків. 

Як передає БізнесЦензор, про це в.о. міністра Уляна Супрун повідомила на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook.

За словами глави МОЗ, головна мета документа – уникнути маніпулювання інформацією про препарат і його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Зокрема, законопроект передбачає обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС, заборону реклами цілительства і нетрадиційної медицини, заборону залучення до реклами конкретного препарату відомих людей і акторів, що зображають медпрацівників.

Також пропонується заборонити рекламу ліків, призначених виключно для лікування дітей.

Крім того, законопроектом передбачено чітке визначення професійних медичних видань, де дозволена реклама ліків непередбачених законом, а також розробка і затвердження урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, яка спрямована на медичних і фармацевтичних працівників.

При цьому функції контролю і моніторингу за рекламою ліків запропоновано закріпити за Міністерством охорони здоров’я. У свою чергу Нацрада з телебачення і радіомовлення зможе застосовувати санкції до телеканалів в розмірі 5% від ліцензійного збору за одне порушення

“У способі і подачі реклами лікарських засобів України дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила і норми, які дозволяють рекламу ліків … Уявіть, більше 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності! “, – підкреслила Супрун.

За словами глави міністерства, серед 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти в минулому році є тільки три препарати, які відносяться до категорії основних лікарських засобів.

“Все решта – симптоматичні і супутні препарати, або такі, що не мають достатньої бази ефективності … Найгірше, що люди, які їх купували, могли відмовитися від дійсно необхідного лікування, адже за статистикою кожен другий пацієнт відмовляється від нього або відкладає його через брак коштів “, – зазначила Супрун.

Глава МОЗ також навела статистику Нацради з питань телебачення і радіомовлення, згідно з якою від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів.

“Реклама також підживлює і таке явище, як” лікування по телевізору “і google-терапію. Майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів. Наслідки, на жаль, часто є непоправними для здоров’я”, – додала в.о. міністра.

За словами Супрун, зараз в Україні ринок реклами регулюють майже 10 різних законних і підзаконних актів, але на практиці вони не працюють.

Источник: https://biz.censor.net.ua/n3066372

Теги: , ,

Українська медична спілка © 2016